Strategy and Implementation Summary


Strategi pemasaran akan menggunakan tiga kaedah untuk menjana masa depan The Tooth Fairy. Strategi jualan akan berdasarkan mendidik pengguna supaya keputusan mereka dibuat dengan tepat. Dengan mendidik pesakit prospektif, anda memberi kuasa kepada mereka membuat keputusan dengan waras , membuat mereka berasa selesa dengan pilihan mereka.

Kelebihan Persaingan

The Tooth Fairy akan mengungkai dua kelebihan kompetitif mereka untuk menjana pasaran saham.

  • Perkhidmatan pelanggan. Keseluruhan amalan The Tooth Fairy berdasarkan kepada perkhidmatan sentrik  model pelanggan. Model perniagaan ini perlu diutamakan apabila Dr. Extractor bekerja dengan pesakit. Dr. percaya yang pesakit mesti membuat satu keputusan berpengetahuan mengenai keperluan-keperluan kosmetik mereka. Dr. akan mengambil perincian tempoh penting apa berlaku semasa prosedur, apa-apa kesan sampingan pesakit , serta kejayaan / kadar kegagalan. Hanya setelah pesakit telah dididik mengenai prosedur-prosedur itu, baru Dr. akan meneruskan prosedur tersebut.
  • Kelonggaran. Dr. mengiktiraf yang pesakit-pesakitnya mempunyai jadual yang sibuk jadi dia telah mengamalkan masanya untuk lebih fleksibel untuk bertemu pelanggan mengikut masa mereka. Ini ialah satu perluasan bagi kelebihan bersaingan perkhidmatan pelanggan mereka , bagaimanapun, tumpuan Dr. di kelonggaran bernilai mencatat berasingan. Dr. tidak mempunyai menyediakan waktu pejabat di mana untuk menjadualkan temu janji dalam. Dia bersedia menjadualkan satu janji temu di walau apa pun masa diperlukan, termasuk malam-malam atau hujung-hujung minggu.

Strategi Pemasaran

Strategi pemasaran akan berdasarkan perluasan perkhidmatan antara prospektif pesakit-pesakit. Aspek pertama kempen pemasaran ialah satu iklan besar dalam Yellow Pages yang secara ringkas menyenaraikan prosedur lain yang ditawarkan oleh Dr, serta kelonggarannya dalam menangani pesakit.   

Satu lagi kaedah meningkatkan perluasan pasaran dengan mengadakan seminar-seminar penerangan bebas, lazimnya melalui pertubuhan-pertubuhan komuniti. Seminar-seminar ini ialah satu acara di mana orang boleh pergi dan mendapatkan maklumat lebih berkenaan kosmetik serta mendapat satu perundingan individu bebas. Seminar-seminar yang diadakan dapat menarik terutamanya senior-senior yang mempunyai lebih masa terluang, serta lazimnya ambil kelebihan untuk menghadiri seminar-seminar bebas.

Strategi pemasaran ketiga akan menggunakan rangkaian melalui pelbagai pertubuhan. Dr. ialah seorang ahli gerejanya, kelab Lyons, kelab Rotary, serta kelab-kelab lain. Untuk meluaskan pemasaranDr akan menyediakan perkhidmatan konsultan secara percuma kepada ahli-ahli organisai yang berminat untuk mendapatkan perkhidmatannya

Strategi Pemasaran


Strategi jualan ialah berdasarkan mendidik pengguna sebanyak mungkin supaya mereka inginkan perkhidmatan tersebut daripada Dr. cuba meyakinkan mereka untuk melalui prosedur tersebut. Kaedah ini agak berkesan kerana ia membenarkan pengguna merasakan yang mereka tiba dengan membuat keputusan dari diri mereka sendiri dan bukanya mereka menyepakati kepada satu muslihat jualan

Bila seorang pesakit masuk melihat doktor, tidak ada bayaran untuk perundingan awal. Semasa perundingan ini, Dr. akan mendidik pelanggan mengunakan prosedur berlainan dan kemudian analisis pesakit. Pesakit kemudian bebas untuk menyoal sebarang soalan. Selepas pelanggan telah faham sepenuhnya segala cara yang akan memberi kesan kepada prosedur mereka, barulah mereka dibenarkan untuk membuat keputusan sama ada ingin meneruskan perkhidamatan atau pun tidakStrategi jualan ini akan meningkatkan prospektif pelanggan untuk jangka masa panjang. Dengan itu, mereka menyuarakan pendapat mereka tentang kelebihan serta pengalaman sepanjang berada di The Tooth Fairy kepada rakan - rakan mereka.

Ramalan Jualan

 Pada bulan pertama akan digunakan dengan mendapatkan sebuah pejabat baru, untuk mendapatkan temu janji dengan pesakit dan memulakan aktiviti penjualan. Bulan kedua dapat dilihat beberapa temu janji telah dibuat. Terutamanya dari pesakit - pesakit lepas. Pada bulan kelima hingga ke tujuh, dapat dilihat beberapa pelanggan sudah mula membuat temu janji untuk kosmetik. Selepas bulan tujuh, mereka telah berada di dalam zon selamat dalam aktiviti jualan dan pemasaran mereka akan semakin meningkat.




Sales Forecast
Year 1Year 2Year 3
Sales
General dentistry$58,551$82,343$97,656
Cosmetics$118,321$267,545$312,912
Total Sales$176,872$349,888$410,568
Direct Cost of SalesYear 1Year 2Year 3
General dentistry$35,131$49,406$58,594
Cosmetics$22,481$50,834$59,453
Subtotal Direct Cost of Sales$57,612$100,239$118,047

Peritiwa Penting

The Tooth Fairy mempunyai beberapa peristiwa penting iaitu:
  • Berjayanya model bisner.
  • Menyediakan sebuah pejabat.
  • 20 prosedur untuk kosmetik.
  • Keuntungan.
Milestones
MilestoneStart DateEnd DateBudgetManagerDepartment
Business plan completion1/1/20012/1/2001$0SteveSteve
Office set-up1/1/20012/1/2001$0SteveSteve
The 20th cosmetic procedure1/1/20013/1/2001$0SteveSteve
Profitability1/1/200111/1/2001$0SteveEveryone
Totals$0

No comments:

Post a Comment