Market Analysis Summary


Kebanyakan rakyat berbilang umur memerlukan seorang doktor gigi umum, tetapi untuk Dr. Extractor, beliau akan menumpukan amalannya pada peningkatan-peningkatan kosmetik. Terdapat dua kumpulan yang berbeza yang gunakan pergigian kosmetik. Kumpulan pertama ialah anak muda, sekumpulan orang yang menitikberatkan rupa & kecantikan mereka. Kumpulan kedua ialah senior-senior, turut khuatir dengan rupa mereka, kecuali sebab-sebab, lazimnya ekonomi, tidak ada keupayaan untuk mendapatkannya sebelum ini.

Segmentasi Pemasaran


The Tooth Fairy mempunyai 2 kumpulan pelanggan yang berbeza:

Orang-orang Dewasa. Orang-orang dewasa lebih muda, lazimnya 27-39 yang berkaitan dengan rupa mereka. Kumpulan ini boleh didefinisikan sebagai kedua-dua lelaki dan wanita dengan pendapatan masing-masing atas $45,000 setahun. Manakala beberapa kumpulan sasaran merupakan profesional, satu segmen besar segmen sasaran ini ialah hidup di rumah pasangan-pasangan yang tidak mempunyai suatu pekerjaan sepenuh masa. Kumpulan ini lebih berkemungkinan untuk tidak mempertimbangkan pembedahan kosmetik sebagai satu kaedah untuk meningkatkan rupa mereka.

Senior-senior. Kumpulan ini melihat kerja pergigian sebagai satu cara yang selamat meningkatkan rupa paras mereka. Mereka suka pergigian kosmetik atas pembedahan plastik, yang diperhatikan sebagai satu pembedahan kosmetik berisiko yang kumpulan ini kurang untuk menggunakan. Senior lazimnya menyara hidup dengan lebih daripada $50,000 setahun dalam simpanan persaraan. Kumpulan ini hampir semua sudah pencen dan hari-hari mereka dipenuhi dengan kegiatan masa lapang.

No comments:

Post a Comment